Value Selling

Ce este Vânzarea centrată pe valoare?

De mai bine de 15 ani am îmbrățișat vânzarea centrată pe valoare.

Value Selling este o abordare a activităților de vânzare care pune clientul pe primul loc.
În vânzarea centrată pe valoare, depunem un efort conștient alături de client pentru a descoperi valoarea oferită de produsul sau serviciul respectiv, prin beneficiile și impactul unic al acestuia, în linie cu contextul clientului (nevoi, obiective, riscuri și motivații).

Vânzarea centrată pe valoare este opusul vânzării tranzacționale, unde concurezi doar pe preț sau caracteristici.

Credo

Credem cu tărie că fiecare client merită să aibă parte de un vânzător priceput, care, în mod conștient:

  • să îl ajute să descopere și să înțeleagă valoarea oferită de soluțiile propuse
  • să îl susțină în dezvoltarea propriului sistem de gândire și evaluare
  • să îl sprijine pentru a lua cele mai bune decizii în cunoștință de cauză
  • să îi ofere o experiență specială de interacțiune la nivel uman

Toate cele de mai sus, pentru câștigul reciproc, în contextul menținerii unui cadru de lucru etic și al dezvoltării unei relații de parteneriat.

Manifestul
vânzării centrate pe valoare

Ca profesioniști în vânzări, ne străduim permanent să oferim clienților noștri cea mai mare valoare posibilă.
Prin experiențe directe, am ajuns la concluzia că, pentru a-și atinge obiectivele de business, fiecare client merită un om de vânzări bun, capabil să:

Co-creeze cu clientul o soluție de valoare

în loc

de a ‘’împinge’’ produsul standard cu orice preț

Lucreze într-un mod deschis, etic, transparent și colaborativ

în loc

să încerce să închidă tranzacția de vânzare prin manipularea factorilor de decizie implicați

Educe, ghideze și să ajute clientul să descopere valoarea

în loc

să abordeze oportunitățile în mod tranzacțional, (one-time deal)

Scoată la lumina în mod activ contextul clientului prin înțelegerea nevoilor, obiectivelor, riscurilor și motivelor care conduc către o soluție

în loc

de a servi numai cerințele clientului

Interacționeze în mod conștient

în loc

să comunice doar prin mesaje standard, predefinite (pilot automat)

Adapteze și să îmbunătățească permanent procesul de vânzare

în loc

să repete constant aceeași rutină

Creeze și sa mențină un cadru de încredere

în loc

să concureze activ sau să se “lupte” cu clientul

Deși elementele din dreapta fac parte din realitatea vânzărilor, și pot produce rezultate, le apreciem mai mult pe cele din stânga, și credem că urmând aceste valori, vânzătorii pot să practice cu adevărat vânzarea centrată pe valoare în relația cu clienții, spre beneficiul reciproc.


Principiile vânzării centrate pe valoare

1

NORM

Vânzarea nu este doar despre nevoi, este și despre riscuri, obiective, motivații personale

2

Vânzare conștientă

Blocarea în stilul de vânzare personal și neadaptarea la realitatea clientului conduce la: pierderi de venituri pentru companie; clienți nemulțumiți, nesatisfăcuți și lipsa oportunităților de dezvoltare pentru vânzător; soluția este vânzarea conștientă. Vânzarea conștientă înseamnă pivotarea către stilul care conduce la încheierea vânzării. În practică, am izolat 8 stiluri distincte după motivul de cumpărare

3

Stil preferat

Înțelegerea nevoilor și riscurilor implică identificarea stilului preferat de cumpărare al clientului, astfel încât agentul de vânzări să își poată adapta propriul stil

4

Roluri

Pentru obținerea adopției la nivel individual a noilor comportamente, este necesară definirea și practicarea a două roluri noi: sales coach și sales process master

5

Investiție în dezvoltarea competențelor

Oamenii vor dezvolta competențe și comportamente noi în prezența oportunităților reale și a susținerii din partea coordonatorilor și managerilor de vânzări pentru dezvoltarea profesională, consolidarea procesului de vânzare și rafinarea resurselor. Cei responsabili pentru creșterea profesională a vânzătorilor vor investi efort conștient și resurse pentru susținerea acestora

6

Leadership pentru transformare

Fără leadership, transformarea nu funcționează. Pentru succesul transformării, este nevoie de manifestarea unui leadership autentic la toate nivelele de conducere a forței de vânzări

7

Arii de intervenție

Transformarea forței de vânzări nu este doar despre training. Este despre redefinirea rolului, asumarea de roluri noi, revizuirea competențelor de vânzare, achiziția de cunoștințe și abilități noi, redefinirea resurselor de vânzare, rafinarea procesului, dezvoltare prin coaching, schimbarea comportamentelor

8

Rețetă pentru succes

Rețeta pentru o transformare a vânzărilor de durată îmbracă forma unui proces, nu a unui eveniment. Călătoria pentru schimbare presupune:

Aliniere, îmbrățișarea valorilor, principiilor, motivația de a acționa
Dezvoltarea abilităților, deprinderea tehnicilor, îmbrățișarea comportamentelor
Practicare frecventă, dezvoltarea performanței, coaching
Extinderea adopției către alte categorii/divizii


Modelul facilitează descoperirea valorii

În contextul vânzărilor, valoarea se referă la ceea ce câștigă clientul de pe urma produsului, serviciului sau soluției pe care își propune să o achiziționeze.

Valoarea este percepută extrem de subiectiv de către fiecare client în parte, de aceea prezentarea produsului va fi făcută în linie cu ce este important pentru client în termeni de nevoi, dar și de obiective, riscuri și motivații.

Vorbim practic de o prezentare personalizată, ce presupune ca prim pas identificarea și înțelegerea aspectelor importante pentru client (nevoi, obiective, riscuri și motivații) și apoi evidențierea modului în care produsul sau serviciul ofertat poate oferi soluții concrete.

Model de valoare

Curs Value Selling

Dezvoltă cunoștințele și abilitățile cheie pentru practicarea conștientă a vânzării centrate pe valoare. Trece dincolo de nivelul de vânzare consultativă și maximizează valoarea soluției și a interacțiunii cu clienții.
>>>